代溝 – 屈穎妍明報專欄

「什麼是代溝?」女兒忽然問我。
「代溝嘛……」正思量作何比喻,因為我一向跟孩子無所不談、話多投機,以為該不存在代溝,故不想以母女做例。
「係咪好似你鍾意聽林子祥,我哋鍾意G.E.M.?」孩子殘酷地揭破真象。
「我都鍾意陳奕迅!」我抗議。
「陳奕迅有個女,係阿叔,我哋唔鍾意。」女兒劃清界線,堅持彼此在聽歌領域上有代溝。
*** *** *** ***
這天放學,女兒鑽進便利店買飲品,看到雪櫃內有幾瓶貼著「新產品」字樣的飲料,指著問我: 「咦,新嘢嚟噃,個名好得意,叫做『沙士』。」
「吓?沙士?沙士怎會是新產品?幾十年前已經有啦!」我驚訝,趕忙找找有沒有「綠寶」。
「咩味?」女兒蠢蠢欲試。
「好味!」其實我已忘了什麼味,只記得它好多氣。
「睇個樣應該同可樂差唔多!」孩子挑了一瓶付錢去。
一喝……
「嘩,藥味嘅?」女兒在怪責。
「邊係呀?幾好味吖,你成日飲嗰啲Qoo 先係藥味……」我重試這幾十年前的口味,總覺得它比今日五花八門的果汁飲品易入口。
阿女打蛇隨棍上: 「呢啲就係代溝?」
*** *** *** ***
「媽咪,點解你啲舊同學個個叫你做屈臣?」聽到友儕叫我這兒時諢號,女兒又問。
「因為以前有隻好出名嘅汽水牌子,叫屈臣氏,周潤發賣告白㗎!」
「屈臣氏唔係藥房咩?點解變咗汽水?周潤發?明星嚟㗎?個名咁……鄉土味!」
「荷李活明星嚟㗎! 」我立即上網Google 周潤發給她們看。
「嘩,係個阿伯?」
「……」
不認不認還須認,這代溝,原來一直如影隨形。

Leave a Reply

